pondelok 19. januára 2009

Problematika vzniku Izraela

Na jednom fore som si precital ze vznik Izraela na danom mieste bola absurdita...zevraj vacsia absurdita sa vymyslet uz neda...pche, to bola pre mna vyzva! Vyuzil som teda moje sirokosiahle vedomosti dosahujuce expertnej urovne a vypracoval plan, akysi konkurencny plan toho planu od OSN z roku 1947...nazval som ho skromne MY GREAT PLAN.

Toto je prosim pekne povodny plan, ta druha mapka. Teraz si nevsimajme rozpinavost Izraela ale absurdnost planu jeho vzniku. Izrael aj Palestina rozdelene na tri prakticky izolovane casti, uzasna sprostost. Ozaj klobuk dole...avsak ja som prisiel este na alternativne rozdelenia ktore by mohli byt este absurdnejsie a mohli by viest k este vacsiemu napatiu, krvavejsim konfliktom a viacej obetiam. Tu su moje navrhy:



Prvy navrh je sice konzervativny ale esteticky, je to rozdelenie uzemia v tvare sachovnice. Prednostou tejto alternativy je ista symbolika - sach ako hra kralov s malymi figurkami...

Druhy navrh je modernejsi tvar spiraly, je mimoriadne absurdny - vsimnite si ze pocita s vytvorenim velkej priehrady s morskou vodou ktora by nemala absolutne ziadny zmysel a podstupenim casti uzemia Jordansku s ktorym by nesuhlasili obe strany, mohlo by to teda viest k este vacsim problemom.

Tretia alternativa je pravdepodobne najabsurdnejsia ale zaroven najliberalnejsia, podla planu nie je vobec jasne vymedzenie...proste sa to to necha na samousporiadanie.

Stvrty a posledny navrh pocita s vytvorenim akychsi symbolickych srdiecok, palestinskych ostrovcekov lasky v zidovskom state, vzajomne od seba dokonale izolovanych...tento navrh osobne hodnotim ako najestetickejsi.

Tak to je zatial vsetko, uz davnejsie som si hovoril ze tu musim pisat aj nejake seriozne clanky, vyuzit vzdelanie a rozhlad co mi dava vysoka skola takze preto dnes takato vazna tema.

4 komentáre:

  1. Hehehehahahihi, som za spontannu tretiu moznost, z urbanistickeho hladiska je spirala super, len jak mame toto oteplovanie a zdvihanie sa morskej hladiny tak by sme museli robit nasyp abo dajake vrata. Zaroven sa mi zda, ze Izral bude mat privela plazi z coho zase vznikne cestovno turisticky konflikt.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A vies ze ma to neprekvapuje? Ked som badal nad tretou moznostou myslel som presne na teba... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. aha, to mal byt vtip. lebo ja som na ten prvy obrazok vazne reagoval, ze je to blbost..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ten prvy obrazok bohuzial vtip nie je...

    OdpovedaťOdstrániť