utorok 12. mája 2009

Transformacia v riadneho slovaka

Nikdy som nemal rad bryndzu... Aj ked syry milujem, tento vyrobok mi neskutocne smrdi. V zivote som nejedol nase narodne jedlo - bryndzove halusky. Tolko sokujuce priznanie. Korene tejto neznasanlivosti mozno siahaju do utleho detstva ked som zacul nechutny vtip o bacovi ktory na salasi miesa bryndzove halusky s vtakom...turisti sa sokovani pytaju ci nema varesku a baca odpoveda ze varesky by aj bolo ale bryndze nieto...

Kedze touto vadou budim verejne pohorsenie a kedze mam syry skutocne rad...a bryndza sa tusim poklada za nejaky specificky slovensky kvazi syr...tak uz dlhsiu dobu rozmyslam ze by som s tym mal nieco robit. Len ono sa to lahko povie, mne ta bryndza skutocne smrdi az ma napina...a hodit tycku z jedla od babicky alebo od mamicky by bolo celkom nepekne. Dakde v slovenskej restauracii by to nebolo o nic lepsie...aj ked pred nejakou zahranicnou navstevou ktoru by sme vzali do typicky slovenskej restauracie na typicky slovenske jedlo by to mozno bol super vystizny symbolicky akt.

Ale nie, toto jednoducho nepripadalo do uvahy. Avsak pozor...minule mi v restauracii ponukli ako take predkusovadlo vynikajuci chlieb s bryndzovou natierkou. A ZJEDOL SOM TO...bez akychkolvek problemov. Vcera som zjedol domacu bryndzovu natierku takisto bez problemov, dokonca sa mi zdalo ze mi to uz ani nesmrdelo aspon vysledny produkt, neviem ako samotna bryndza.
Beriem to ako prvy krok. Dalsi krok asi bude ze uvarim sam v tichosti bryndzove halusky a v pripade ze mi nie je sudene byt 100% slovakom ich v tichosti "odhodim" prec...
Slovami klasika a 101% slovaka - "Pane boze, pani bratia, drahe sestry kristu..." - drzte mi palce...!

1 komentár:

  1. Dnes som prvy krat zjedol bryndzove halusky! Take z krabice...bola to idealna prilezitost - keby som ich vratil nazad na tanier tak by som mohol povedat ze neboli dobre...ale boli :) Chutili mi, citim sa tak nacionalnejsie, slovenskejsie, hlasim sa tymto k odkazu a mudrosti nasich predkov haluskarov :)))

    OdpovedaťOdstrániť