utorok 10. októbra 2006

Pocitac

"Neviem, na co by bol cloveku doma pocitac." Kenneth Olson, byvaly prezident Digital Equipment Corporation, 1975 Vcera som sa na tomto vyroku pobavil a zaroven zamyslel a zaspominal...
Prvy pocitac som dostal v case ked uz ho malo vacsina kamosov...resp. asi vsetci :) Cize dost neskoro.V podstate ked som ho dostal tak uz som po nom az tak extremne ani netuzil. Vyuzival som ho akurat na pisanie nejakych referatov do skoly a trochu na hranie. V podstate nuda, nic moc...

Internet to uz bolo nieco uplne ine. Taktiez som ho sice najprv dlho nemal a len pocuval od ostatnych aky je ten internet skvely - neskor som ale dostal 64 kbps nonstop mikrovlnne pripojenie a citil sa trochu ako boh kedze vacsina ludi este vtedy frcala na telefone a pocitala minuty :)

Hned prvy vecer po zapojeni som ostal na nete sedet...no v podstate s mensimi vynutenymi prestavkami na jedenie, prednasky a podobne nutne veci tam sedim dodnes. Dnes uz ale pri 2 Mbit/256kbps pripojeni od firmy Chello. Internet ozaj zmenil moj zivot, neviem si moc dobre predstavit jak vobec ludia mohli chodit na vysoku skolu ked nemali net :)

Dalsi moj milnik bolo objavenie RSS - taktiez nechapem ako mohli ludia predtym surfovat bez nich.

Takze moj zivot zmenil a silnu zavislost sposobil skor internet ako pocitac, aj ked je to samozrejme spolu uzko prepojene. S odstupom casu dost lutujem ze som zozaciatku na pocitac kaslal resp. vyuzival iba na zabavu namiesto toho aby som sa ucil nieco uzitocne ako programovanie, tvorenie stranok, sieti, grafiky... Vravi sa ze nikdy nie je neskoro ale IT su podla mna vynimka - tam uz neskoro je. Je to odvetvie ktore sa rozvija kazdy den, kazdu hodinu - naskocit do tohto vlaku rutiaceho sa vysokou rychlostou uz pre mna asi nema moc vyznam. Ostavam teda na urovni "viem to co som nuteny sa naucit a s cim sa stretavam."

3 komentáre:

  1. s tym piciskom ;)Net je sice fajn, ale radeji sedim tady:
    http://docs.google.com/View?docid=df2ddk9x_6ggm84b

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...pisickom, nejak se mi to prekleplo sorry. Pozdrav do SK !A bacha na madarov, co vubec blbnou?? jezdil jsem jinak rad na balaton... Fonyod atd.
    ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wow pekny vyhlad...fakt...

    Madari blbnu odkedy vkrocili do karpatskej kotliny, nic nove :(

    OdpovedaťOdstrániť