nedeľa 23. septembra 2007

Ika Tika Turistika

Cez vikend som bol vonku v prirode... Na nete som videl fotku inverzie...je moj velky sen vidiet tento prirodny ukaz, nejaku ozaj peknu...na hentej fotke ma sokovalo ze to je v malych karpatoch - kusok od Bratislavy + je prave jelenia ruja takze som sa vybral pozerat a pocuvat...

Napisem to len tak skratkovito, nebudem pisat nejaky cestopis...aj fotiek dam len par lebo na vacsine som ja alebo kamosi takze tak heslovite : sobotu rano busom do Smolenic, jaskyna Driny ku ktorej sme sa dostali ani poriadne nevieme ako...vstupne 90 sk, sprievodkyna opisuje stalagmity a stalaktity a stalaktaty ako keby bola na tripe...huste. Korytnacky, hrebene, trpaslikovia, slonie usi...mh. Partia vychodnarov v jednej miestnosti spieva a ujo hra na harmonike...dost lol. Nemohlo sa fotit, iba za poplatok ale ja som vagabund z petrzalky a som ozbrojeny...takze par zaberov som spravil, je to koniec koncov aj moja jaskyna fokin shit tak co ma zdieraju!!! Ale inac jaskyna pekna, jedina otvorena na zapadnom slovensku takze...oplati sa kuknut myslim.

Odtial na smolenicky zamok...dost pekny aj okolie...bola tam akurat nejaka svadba. Zamok je otvoreny pre verejnost len cez leto, teraz nas dnu nepustili...celkom som to chapal, kebyze si zaplatim svadbu na zamocku tak asi tiez nechcem aby sa tam potulovali nejaki magori nebodaj by som bol na nejakej fotke svadobnej to uz je rodinnu krizu alebo aj rozpad manzelstva. Ujo vratnik nas teda pustil aspon na nadvorie, par metrov...odfotil som vezu a delo s pavom...

Potom na zaruby, na najvyssi vrch malych karpat tusim...kazdych par metrov som musel to stupanie rozdychavat, no fuj...vzdy ma psychicky velmi povzbudilo ked som stretol nejake malinke deticky veselo sa usmievajuce a cupkajuce si zatial co ja spoteny s vyplazenym jazykom, tackajuci sa...chudence deti, snad im to rodicia nejako vysvetlia a nebudu mat zo mna nejaku traumu ze co to v tom lese videli...

Na zaruboch sme pozreli vyhlad a spravili stan, ledva ledva rozlozili ohen kvoli fokin vetru...opiekol som dve klobasky, dal pivko...mnam-mnam...este chvilu vyhlad z kopca na svetielka, hviezdy...celkom kvalitny spanok, klimatex spodky a dlhe tricko + spacak vyradeny z armady RULEZ.
Rano som dal budik na 5:25 a siel pozerat a pocuvat. Celkom som bol prekvapeny ale jelene rucali...jeden az dva...sedel som a pocuval, pozeral na vychod slnka...prijemne rano. Inverzia nebola - len taka slabsia v dialke v dolinkach...snad niekedy nabuduce. Ranajky a presun na ostry kamen, po hrebeni - po cervenej znacke. Pekna cesta, taka akcnejsia...a z doliny neustale rucanie jelenov...minimalne traja...krasa. Cestou som videl najprv srnciu zver, potom sme pozorovali muflonky - to sa mi podarilo aj odfotit, mal som cas vytiahnut stativ a polozit na kamen...dalej sme dokonca videli aj slabeho jelena s jelenicou...toho sa mi podarilo odfotit machulovito takze...skoda :( Inac ale to neustale rucanie nadhera, neskor sme videli dalsie muflonky, jedneho srnca ktory nam skocil cez cestu...pekne.

Ostry kamen celkom pekna zrucanina, pekny vyhlad na dolinu...samozrejme stale rucanie...krasa. Dolu k vodnej nadrzi breziny-bukova? a potom peso do plaveckeho petra - podla tabule 1,5 km - zdalo sa nam to viac. V plaveckom petri mladez na zastavke nemala ani sajnu ako by sme sa mohli dostat do blavy a ake autobusy chodia :) Za 2 minuty prisiel bus do malaciek, mega stastie...v tom som driemal zobudil ma typek opilec, jasne ze si musel sadnut ku mne...vysvetloval mi rozne teorie, ze uz dva dni pije, ze rozbil auto...a tak...par krat som sa dost zasmial, strasne blbosti trepal...

Malacky stanica, uff snad horsie nez ukrajina lol. Ale za 20 minut nam siel vlak do blavy takze super...dost hubarov, turistov, zahradkarov...

Zhodnotenie - pojdem aj nabuduce, super ze je to tak blizko a je tam ozaj co pozerat a co pochodit...a pocut celkom slusnu jeleniu ruju.

Fotky si pozrite tu, su tam aj popisky a je tam aj mapa okolia tak vidno ako sme priblizne sli.

2 komentáre:

  1. cau milan tu suki, uplne fajn trasa odporucam niekedy zavitat na plavecky hrad a odtial na amonovu luku je tam uplne najsamfajn pristresok aj pramen nemusis teda trepat stan, cestou kul vapence a tak , a potom do plaverckeho mikulasa na vyhlady

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dik, uvidime...najblizsie asi pojdem presne na to miesto kde bola fotena ta fotka...chcem vidiet inverziu!!! Ale inac plavecky hrad sme tiez chceli vidiet...

    OdpovedaťOdstrániť