utorok 26. februára 2008

Konigswarte

Pekna prechadzka na rozhladnu kusok od bratislavy. Nedelu skoro rano som bol na konigswarte, co je kopcek v rakusku - hned za hranicami. Ten na ktory sa dost petrzalcanov pozera z okna, vidno na nom tri body (radar, budova, rozhladna). Vidno odtial vychod slnka nad bratislavou a cesta hore je nenarocna, pokial najdete spravnu cestu hned tak este nenarocnejsia. Mapu som totiz nasiel az po prichode domov - vidno na nej mozne cesty, my sme trochu zabludili - sli zbytocne az k tomu cervenemu bodu nalavo a az potom po zltej z ktorej sme zisli a strihli si to na tu spravnu cestu hore. Dole sme uz potom sli po tej najkratsej a to bola pohodicka. Takze treba hned na zaciatku dedinky zabocit, je to take dost zasite.

Na rozhladnu sme vysli este za tmy, bratislava bola mala, svietila...bolo vidno hviezdy...pekne to bolo. Zachvilu zacal vychod slnka, ktory bol trosicku zamraceny a zapareny...ale fajn. Vyhlad krasny na vsetky strany, naplanovali sme aj nejaku cykloturu odtial. Hore bolo strasne vela snezienok a pucali stromy. Cestou sme dokonca videli vcelu! To vsetko na konci februara, hmm. Uz na slovensku, hned za hranicami sme pozreli aj bunker ktory bol otvoreny, ked sa trochu zapriete do dveri da sa tam vstupit - len pozor je tam tma a jedna velka diera. Pozornemu oku neunikne pohladom z hradze...taky skryty je medzi stromami.

Takze tak, oplati sa tam ist. Najma za dobrej viditelnosti to musi byt fajn. Pre bratislavcanov je to za rohom, takze taka alternativa za kamzik a podobne. Len sa tam prosim spravajte slusne aby to tam vyzeralo tak pekne ako teraz, ciste nepolamane lavicky, ziadne odpadky, ticho a pokoj.

Fotky z vyletu :

4 komentáre:

  1. Hezké a zajímavé.
    Ti Bratislavané se mají...
    Bratislava je asi jediné hlavní město, které leží téměř na hranicích s dalšími dvěma státy.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No bratislava ma taku nezvycajnu, strategicky nevyhodnu poziciu...nestazujem sa ale ani by som nebol proti kebyze je bratislava na mieste banskej bystrice. Odtial by sa krajsie vylety robili jak tu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no s tymto nemozem s tebou suhlasit, z bratislavy sa robia dobre vylety a predsa BA sa neda zrovnavat s BB, vsetko ma svoje pro a proti

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No ved som napisal kebyze je ba na mieste bb, akoze by komplet ba v takom stave ako je teraz len by bola v strede slovenska na mieste bb, chapes? :) Vylety z bratislavy na kamzik, do malych karpat, k dunaju - to sa neda porovnat s bystricou a krasnou prirodou, horami vsade okolo. Ale asi keby som tam zil by som to vnimal inak...

    OdpovedaťOdstrániť