štvrtok 14. februára 2008

Markizácky Riťualizmus

Markiza prisla s novym formatom sprav...kedze sa to udialo v obdobi v ktorom som z istych pricin televizne noviny pravidelne sledoval - nemohol som si nevsimnut ako to chudaci domrvili. Co sa vlastne zmenilo :
-pokus o moderne studio vysiel celkom, vyzera to ok.
-format 16:9 :) ja neviem ale ja si predstavujem divakov sprav teda "slovac" ako takych deduskov a babicky co cumia na spravy na ciernobielom televizore, sem tam vypadne signal tak dedusko pobucha palicou po antene do toho sa ozve kravicka z mastale a zasteka pes od susedov. Takze format 16:9 mi pripada velmi vtipny ale to je len taky subjektivny pocit :)
-pokus o akcne reportaze z "miesta cinu" teda "nazivo" je totalne fiasko. Neviem, mam pocit ze ludom v markize trosku uniklo ze v zahranicnom spravodajstve su tie reportaze skutocne "nazivo" z miesta kde sa nieco skutocne deje, pricom (minimalne) to posobi tak ze reporter odpoveda na otazky moderatora nie podla scenara ale volne, akcne, bez pripravy. Na markize je z tohto spraveny akysi riťuál pricom vysledok je uplne na riť. Moderator sa zo studia akcne prepoji, divaci v napati cakaju ze kam a aha on ten reporter stoji sam napriklad na namesti kde sa ALE NIC NEDEJE a akcne rozprava o niecom co sa UZ UDIALO!!! To ale neni vsetko, znechuteneho divaka vzapati vytoci akcny rozhovor, moderator sa nieco spyta...
...
...
nechutna niekolko sekundova prestavka a reporter odpoveda...ta prestavka je fakt otras, ale dokazal by som to kludne prehltnut keby ten reporter neodpovedal uplne VIDITELNE PODLA SCENARA. Jednoducho vopred pripravena naucena otazka a vopred pripravena naucena odpoved! Tym padom cely ten velkolepy obrad straca zmysel. OTRASNE! Takto sa to nema robit, toto je absolutne chory pristup. Markiza spravila z prostriedku ciel a vyzera to zle, zle, zle.

1 komentár: