pondelok 18. februára 2008

Linux?

Vzdy som si hovoril ze linux na comp nedavam aj kvoli rodine, predsa ich nebudem nutit zvykat si na nieco nove a dva operacne systemy nechcem a vobec - to sa mam ucit kopu novych veci teraz ked mam skolu? Odkladal som to teda na vlastny pocitac a hla ta doba nastala! Dostal som notbuk takze som si povedal ze okrem XPcka tam dam aj linux a zacnem sa pomalinky ucit zaklady a uz onedlho budem machrovat a cely zivot zit v prikazovom riadku. Spytal som sa teda na irc jaku distribuciu by mi odporucili.

Ok teraz by som chcel pripomenut ze tymto nechcem kritizovat linux, vopred uznavam ze som lama a chyba je aj vo mne. Napisem sem moje skusenosti z dnesneho celodenneho hrajkania sa s linuxom.

Zacal som mandrivou, posledna 2008 one cize live cize bootovatelna verzia ktora sa nemusi instalovat ale len spusti z cd. Zozaciatku slo vsetko krasne hladko az pokial system nenabootoval iba do ciernej obrazovky :) Nic, no chance...rozmyslal som teda ci to nemoze byt heslo v biose, teda supervisor passwordu ktore som ale nebol schopny zmenit alebo vypnut no skratka krasny zaciatok.

Potom som sa dozvedel ze nova verzia moze mat problem nainstalovat sa na comp kde uz je windows. wtf? To ma akoze celkom zaskocilo a takmer odradilo. Nebol som ale ochotny vzdat sa tak skoro, takze pokus so starsou verziou mandrivy...to iste.

Zagoogloval som a zvolil kubuntu. To iste. Na druhy pokus - zazrak, nabehol - ani neviem ako. To uz bol podvecer inac. Trosku som si system obzrel a rozhodol sa ho nainstalovat. Nainstaloval, restartoval...a nikde nic :) Ono sa to proste nainstalovalo, ano uznavam niekde som spravil chybu ale...neviem no zas za totalneho dementa sa nepovazujem, skor za mierne pokrocileho uzivatela tak potom neviem jak by to rozbehal bezny uzivatel ktory ani nevie naco mu trci z pocitaca mys.

Bol uz cas na veceru a ja som si uvedomil ze som dnes zas toho vela nestihol ale naopak zabil skoro cely den takze linux zatial odkladam. Ked do notbuku dokupim wifi kartu a poriesim internet tak som ochotny experimentovat dalej, pripraveny je ubuntu-7.10

A nech si hovori kto co chce ale windows je jeden genialny system aj ked neskutocne zly :) Ako povedal Winston Churchill : windows je najhorsi system s vynimkou vsetkych ostatnych ktore zatial existuju.

5 komentárov:

  1. Vzdy som vedel, ze za zenu si chcem vziat ubuntu. Tym som vyriesil problem, ktoru chcem. a nastastie ubuntu mi i dala, co som chcel. Len zo zaciatku bola kusa nahluchla, co vyriesila operacia. Teraz je mi s nou skvele.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ubuntu? Fajn, dobre ze si sa priznal - mozes uz onedlho ocakavat bombardovanie mojimi hlupymi otazkami po icq.
    A z jakeho dovodu vlastne prave ubuntu?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak dnes dalsi pokus, ubuntu 7.10 - prvy pokus nejaka chyba pri instalaci nejaky reisfeis ci co, druhy pokus chyba pri instalaci nieco s language, treti pokus USPESNE NAINSTALOVANE! Neskutocne sokujuce, avsak radost ma presla ked sa po restarte linux nabootoval iba do ciernej obrazovky...s tazkostami som to odstranil a na dlhu dobu tomu snad dam pokoj.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. nehovori sa o windovse ako najrozsirenejsom viruse?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. windows je genialny a fantasticky ;)

    OdpovedaťOdstrániť