nedeľa 25. júna 2006

Gender studies a podobne srandy

Dnes som sa dozvedel niekolko mimoriadne zaujimavych a prekvapivych informacii medzi inym napriklad to ze "Ženy čítajú, premýšľajú, pracujú."
Konkretne som si to precital v tejto analyze. Keby ste si to nahodou citali a nevedeli prist ci to teta autorka mysli vazne a ci to nahodou neni len nejaky vtip alebo parodia na feminizmus tak NIE JE! NieJe to normal seriozna vedecka praca.

Pre mna mimoriadne zaujimava je aj dalsia analyza ktora sa venuje zastupeniu zien v nasom novozvolenom parlamente. Je ich tam 24 co je o 2 viac nez minule volby. Autorka prisla na to ze : "Ak by v slovenskom parlamente pribúdali v každých voľbách dve poslankyne, kritické množstvo – 30 %, resp. 45 žien - v parlamente by sme dosiahli o 10 volebných období, teda za približne 40 rokov, v roku 2046."

Za priblizne 40 rokov budem mat priblizne 60 rokov co ma nuti zamyslat sa nad otazkou : Kolko z tych 45 zien v parlamente bude takych na ktore sa bude dat pozerat? Da sa na to prist dokladnou analyzou sucasneho stavu a pomocou statistickej operacie odhadnutim buduceho vyvoja. Praca to nebude lahka, ba dokonca - kedze vedecky nepopieratelnym faktom je ze spotrebou alkoholickych napojov sa posudzovanie zenskej krasy stava benevolentnejsim, dalo by sa povedat ze to bude praca mimoriadne narocna. V zaujme vedy a validity vyskumu som ale ochotny tuto torturu podstupit a pocas vyskumu (pozorovania a vyhodnocovania) nepit pivo.
Analyzu by som chcel stihnut do konca leta.

Na zaver by som chcel podotknut ze ja sam som pri volbach na kandidatke jednu zenu zakruzkoval, takze proti zenam v politike ani nikde inde nic nemam ale taketo pseudovedeckofeministicke (napr. viete o tom ze v amerike tito "vedci" chcu vyhlasit slovo "postman" za sexisticke a teda nespisovne a namiesto neho pouzivat povinne "postofficer"???) srandicky sa mi zdaju hlupe a zbytocne.

5 komentárov:

  1. Zajímavé zjištění do budoucna.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. \"Kolko z tych 45 zien v parlamente bude
    takych na ktore sa bude dat pozerat?\"

    nechcelo sa mi to citat cele, ale toto nemyslis vazne. ako tie zenske su fakt desne, ale v parlamente nejsu na to aby vyzerali dobre,
    a ak to mam otocit, tak ani silna prevaha chlapov nestoji za nic, co sa vyzoru tyka neberuc do uvahy schopnost..
    parlament neni modna sow....... a vobec, ked budes mat tych 60siat, vacsina zastupkyn parlamentu takych 50, tak sa ti budu zdat jak navacsie sexice...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vsetky nie su desne! Uz som videl aj pekne...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ale vobec nie, bud si to slabo sledovala alebo mas moc prisne kriteria...nehovorim o ziadnych miss ani sexicach ani modelkach ale proste o \"peknych = nie skaredych zenach\"
    Zatial som vyskumal ze v minulom volebnom obdobi ich bolo peknych = nie skaredych 5 z 22.

    OdpovedaťOdstrániť