štvrtok 24. júla 2008

Kulturne vyzutie

Sa mi zda ze tu malo pisem, tak idem pisat...aha ze: Prednedavnom som stal na zastavke a studoval plagaty a letaky, vzdy ma to potesi ked je na zastavke co robit, nemusim tam len tak stat ale mozem citat napr. inzeraty na autoskolu, vselijake pozvanky do sekty, jezis ta lubi a podobne...a dokonca som tam zbadal aj plagat ze v istom nemenovanom bratislavskom nakupnom centre zvanom aupark bude vystupovat Marian Varga ueeeeeej a dnes som tam bol.
Prvy problem bol ze podium nebolo vonku ale vnutri...bali sa pocasia. Co mi neskutocne vadilo, chcel som byt vonku. Vnutri bolo hnusne teplo a nahodni okoloiducnakupujuci mi kazili atmosferu. Vypracoval som teda niekolko scenarov ako presunut par stromov zo sadu do auparku, cim by sa vlastne koncert konal v peknom prostredi parku aj ked vnutri. Technicky by to podla mna nebolo az tak narocne ale urcite by protestovali ochranari a tak. Druha moznost bolo nenapadne rozobrat podium a nenapadne ho zlozit v parku, to by bolo narocnejsie...urcite by si to dakto vsimol. Dalsia strategia spocivala v nakupe tekuteho dusiku, odinstalovania lavicky a lampy z parku a nasledneho presunu pod podium, co by vytvorilo aspon nejaku tu atmosferu parku. Klasicky ale vsetky moje, sebakriticky uznavam ze genialne napady, nezozali uspech - da sa povedat ze boli zamietnute.

Inac Varga nakladal neskutocne, najviac sa mi pacila vezova hudba - to je tato. Vyzeral tak ze ani nevie ze ma koncert a pocuvaju ho ludia, len si tak pre seba hral...obcas to vyzeralo ze chce ludi plasit - chapal som to ako boj proti konzumnej spolocnosti. Dokonca bolo mozne pozorovat aj efekt motylych kridel, uprostred jednej pesnicky nahodny okoloiduci s nohavicami aj iq proklate nizko zacal len tak tlieskat...na to zacal tlieskat daky chlapik nablizku, pridavali sa viaceri ludia az zrazu tlieskalo cele publikum tak Marian Varga ukoncil pesnicku :) Zvlastne, alebo sa mi to len zdalo? No bolo to kazdopadne zaujimave, predtym som ho videl v zime a to bolo tiez take mysticke - zacalo vtedy brutalne snezit, tiez som presvedceny ze to nebola nahoda a sneh bol spusteny hudbou...dokonca sa potom aj viril v rytme hudby a svietil.

Potom hrala este aj nejaka zevraj slovenska legenda Fermata, boli uplne super avsak pre mna trochu moc nuda nato aby som tam ostal. Ale inac vynikajuci hudobnici. Takze tolko ku kulture v auparku, 28. augusta bude este aj Cechomor na co sa tiez tesim...snad to ale bude vonku.

Este som tu chcel nieco napisat ale uz neviem co, mozte ale lutovat prisli ste o vela lebo dnes som mal same genialne myslienky...btw ked dakedy budete v sade pozrite si Janku Socha Krala, zvlastne sa tvari a ma taku nebezpecne vyzerajucu palicku. Do skakavenia!

1 komentár: