sobota 17. marca 2007

Sebazdokonalovanie

Pred nedavnom som si vytvoril akcny plan - strategiu trvalo udrzatelneho procesu sebazdokonalovania. Zatial pozostava z dvoch cielov : 1. Robit nieco...jednoducho bojovat s mojou chronickou lenivostou a paranoidnou flegmatickostou. Stiahol som si do trilliana plugin DO ME kde si pisem a odskrtavam polozky. Hlavne tam mam knihy a materialy co chcem precitat + nejake ciele...zatial mozem povedat ze uz som nieco aj odskrtol...prinajmensom viac citam co je urcite pozitivne. Snazim sa aspon nieco precitat kazdy den, co ale byva problem v dnoch ked pridem domov v stave ked niesom schopny pochopit rozvitu vetu resp. nezapametam si viac ako 3-4 slova po sebe. Vtedy sa cita blbo no ale ved obcas treba aj pauzu...

2. Pit. Ano pit...viac caju. V minulosti som sa tu uz viac krat rozplyval nad zelenym cajom, bohuzial pijaval som ho coraz menej - v podstate uz len vynimocne. To by som chcel zmenit kedze jeho priaznive ucinky su dokazane, je lacny, nenarocny na pripravu a lahodny ;) Takze by som chcel denne vypit aspon jeden caj - inac cim viac tym lepsie. Nepijem uz len zeleny a mate, dostal som nejake dalsie takze si pochutnavam aj na tych. Konkretne rooibos african sun - nejaky zdravy krik z afriky dochuteny takou kvazi lesnou zmesou, velmi chutny a english breakfast - zmes ciernych cajov a assam caju a neviem coho ale tiez velmi dobre, lejem si to do mlieka a davam si k tomu "panvicu ala zdravy cholesterol" volske oko, parky, slaninu, chleba...citim sa ako anglican pri tom fakt ze hej.

Tento druhy bod ma ale hlbsi vyznam - totizto, cital som zaujimavy clanok. Pise sa tam o meta analyze ktorej vysledky su take ze vitaminove preparaty vam prinesu skorsiu smrt :) Precitajte si, je to zaujimave...jasne ze to berem s rezervou ALE zamyslel som sa a musim si pripustit ze konzumujem ovela menej ba az ziadnu cerstvu zeleninu, ovocie, caje...spolieham sa na vitaminove tablety ktore do seba ladujem...s tymto som sa rozhodol skoncit a tabletky vymenit za zdravy caj a nejaku tu zeleninu a ovocie no...no zatial hlavne ten caj, nebudem si davat nesplnitelne ciele. Nie kvoli horeuvedenej analyze, je jasne ze vitaminy a antioxidanty z prirody su lepsie ako nejake tabletky. Takze tak!
_________________________

To je vsetko...mozno este spomeniem stary ciel, zapisovania si snov aby som si ich viac pametal a aby som sa dopracoval k lucidnemu sneniu. Minuly tyzden, pod vplyvom roznych substancii sa mi dva dni po sebe snivalo vkuse. Rano som si toho aj vela pametal ale nedokazal som rozlisit co je sen a co realita...potom v priebehu dna zabudol a dalsiu noc to iste. V pameti mi ostali tak dva (z mozno 20tych) a zrovna tie tu nechcem spominat. Napisem este jeden starsi, ktory som tu zabudol napisat.

"Zobudil som sa" a siel k pocitacu checknut maily a spravy...ako sa otvaralo okno spravy tak...som sa zobudil este raz :) Uvedomil som si ze som sa nezobudil ale ze sa mi to snivalo, isiel do kuchyne, jest, umyt zuby a neviem co...potom som sa siel obliect a chystal sa do skoly a...zobudil som sa este raz...taketo haluze sa opakovali niekolko krat, vsetko som si nezapametal ale ked som sa zobudil bol som brutalne dezorientovany a nechapal som. Ked som v to rano siel skontrolovat spravy tak som automaticky cakal istu spravu z toho sna a ked tam nebola zmiatlo ma to este viac ;) Zvlastny, velmi zvlastny sen...

11 komentárov:

  1. Jeden velmi mudry clovek povedal:
    \"Všichni jsme se začali dívat na svět jinak. Ať jsme byli kdekoliv, všechny jsme si přeměřovali. Bylo mi líto hochů, kteří chtějí vypadat jako manekýni. Takhle že vypadá chlap? Sebezdokonalování je jako masturbace. Ale sebezničení...\"

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 1. robi nieco musim aj ja - zacat sa ucit, lebo doteraz som robil iba to co chcem - cital knihy, robil blbosti a tak.
    2.i ja zacinam pit caj, i ked som jeho zarytym odporcom, fuj, ale co uz daco treba pit {alebo pomarancovy sirup}

    A vitaminy a taketo veci, hm, aekonomicky nevyhodne, absolutne a to ze to iba zasiera cloveka je hadam jasne {aj ked nie uplne kazdemu, teda skoro nikomu}

    Videl si inac film Waking Life? Sice je to metafyzicka snova .ujovina, ale iba tak.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. markoff ja nechcem vyzerat ako manekyn :)))

    waking life som nevidel ale vyzera to byt slusna haluz, pozrem ked zozenem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. je uplne jedno coho sa to sebazdokonalovanie tyka, cele je to volovina, vazne neviem co tym dosiahnes, presne ako povedal je to o masturbovani len nad sebou samym (a aj to zbytocne krvopotne) a nema to ziadny suvis so stastnym zivotom, dokonalost beztak nedosiahnes

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tu sa nejedna o sebazkonalovanie, knox to asi nedobre nazval, skor sa jedna o nesebazakrpatenie, respektive porazenie svojej lenivosti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Preco by to bola volovina? Co tym dosiahnem? Mozno dlhsi zivot, zdravsiu a harmonickejsiu telesnu schranku, vacsi rozhlad, viac schopnosti...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neni tam nic co by som musel dosahovat krvopotne, mozno az na ciel ze sa budem ucit rustinu, su to vsetko skor take pripomienky aby som nezabudol a nie nejake strasne predsavzatia alebo co...to je samozrejme blbost.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tak som pozrel waking life...dik za tip, zaujimave velmi. Dost tazke, dost vela veci som nestihal spracovat - asi to budem muset pozret este viac krat. Ale tak zaujimave urcite - zo zaciatku nieco ako lsd seansa/tripreport a potom o tych snoch, o lucidnom sneni...zaujimave fakt. Davam si na \"co pozret zoznam\" meno rezisera, som zvedavy na dalsie filmy...
    Btw Tim Leary je v mojom do me liste ktory spominam v bode 1 :) Na jeho knihy sa teda chystam...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. pretoze je to naozaj onania, uvedenymi vecmi akurat tak uspokojis svoje ego a nic vo svojom okoli tym nezmenis a nikomu nepomozes, to je naozaj len masturbacia, treba menit svet a nie seba

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ved ja aj chcem momentalne pomahat SEBE a nikomu inemu :) Ale ked uz si spomenul pomahanie druhym a menenie sveta tak ako to chces robit bez istych znalosti, schopnosti proste skills??? Identifikacia toho co treba menit, navrhnutie riesenia a implementacia myslim ze vyzaduju DOST skills... A aj cas, preto ten caj a snaha o eventualnych par rockov navyse ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Sebazdokonalovanie rozhodne nie je onania nad sebou samym. Tym, ze zdokonalis seba, automaticky zdokonalis schopnost pomahat druhym. Seba slachtis prave aj tym, ze pomahas. Je to o sulade s niecim vyssim, s univerzom.

    OdpovedaťOdstrániť