utorok 12. júna 2007

Chalva

Dostal som tip na pochutku k caju tak som vyskusal...

Recept je jednoduchy - sezamove semienka (pol salky) nasucho oprazime "do vonava" a zomleme v kavovom mlynceku. Pridame za dve lyzice orechov, za dve lyzice hrozienok - vsetko nasekane na drobno. Nakoniec pridame med a vypracujeme z toho hmotu...

Moj problem bol v tom ze kavovy mlyncek nemame takze som to len trochen rozomlel v maziari (viete to je take to co Jamie Oliwer pouziva na bylinky) a nebolo to teda uplne ono ale bolo to fajn. Pri vytvarani guliciek z lepkavej hmoty som mal ako rozmaznany aristokrat problem...tie spinave, lepkave ruky ma neskutocne srali ale stalo to za to...je to chutne fakt, dokonca sa mi zda ze sa na rom velmi rychlo vytvara zavislost. Urcite som to nepripravoval posledny krat - nabuduce to mozno skusim mixovat v mixeri a potom aby som sa vyhol spinavym lepkavym rukam to dam do alobalu alebo nejakej folie a vytvarujem valce...(uff vidno ze uz dlho nemam matematiku, som si nevedel spomenut ako sa ten priestorovy utvar vola...uz som chcel napisat ze urobim kvadre s kruhovymi zakladnami...)

DETAIL MOJICH CHALV
Inac v skutocnosti to vyzera, povedal by som, trochu lakavejsie.

11 komentárov:

  1. prirovnal by som to k prazenym sezamovym semienkam s orechami, hrozienkami a medom. Hm neviem...proste taka dobra sladkost, nieco medzi tureckym medom a takym tym bonbonom na ktoreho nazov si teraz nespomeniem...take nieco ako rafaello ale cokoladove s orieskami, balene v takej pozlatenej folii a chodila na to taka reklama kde taka teta sexi diplomatka vyriesila medzinarodnu krizu tym ze z tych bonbonov postavila vezu a vsetci sa nazrali...

    ...kto uhadne spravnu odpoved vyhrava prekvapenie!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ferrero roche sa to vola :) smola, nikto neuhadol...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kupila som chalvu mandlovu a cokoladovu v lidl. Je to sladke suche trusi sa to. O nicom. Zrejme domaca chalva ktorej recept tak napadito a vtipne napisal jeden pan a prirovnal ju k ferero roche by bola urcite chutnejsia.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. moze to byt dobre chcem byt jak ty dufam ze sa mi to podari
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lubomira : tu chalvu z obchodu mam teraz aj ja...v takej okruhlej miske - mas pravdu, sladke a strasne sa to trusi...tato domaca je lepsia. Ale zas chutovo k caju som si velmi pochutnal aj na tej z obchodu len ta trusiva konzistencia je sialena, je to ako melasa pre kone.

    Verca : ano ano, kazdy chce byt ako ja...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. chalvu kupujem v obchodoch zdravej vyzivy, a chcem vyskusat urobit ju doma, tak som zvedava ci sa podari :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. chalvu kupujem v obchodoch zdravej vyzivy, a chcem vyskusat urobit ju doma, tak som zvedava ci sa podari :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Chalvu si tiež kupujem v bio-obchodoch,
    je to úplná lahôdka, tá z lídla asi má nízku kvalitu asi ako všetko z lídla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja ju kupujem v trznici v Bratislave na prizemi pri pulte so semienkami. Je dobra, netrusi sa.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Maria Oravcová27. mája 2010 o 13:17

    Chalvu som kúpila v Polsku v makre.Povodne som chcela kúpiť marcipán
    a namiesto neho som kúpila chalvu,až doma som zistila že to nie je ono.Skušali sme s dcérou,čo to je,potom sme hladali na internete,až sme sa dopátrali výsledku.
    JE TO MOC DOBRÉ,budem skúšať si ju urobiť aj doma.

    OdpovedaťOdstrániť