streda 6. júna 2007

Cocaine Cowboys

Pozrel som si velmi zaujimavy dokument o paserakoch kokainu a situacii v miami v 70 - 80-tych rokoch (a dopade tych casov na dnesne miami) Cocaine Cowboys
Ozaj zaujimave, vystupuju tam paseraci co si odsedeli 12 rokov ale aj byvaly najomny vrah ktory zabil desiatky ludi odsudeny na dozivotie. Postupy pasovania, pranie spinavych penazi, situacia v meste ktore istu dobu pripominalo divoky zapad, vrazdy, nasledne minanie milionov nepotrebnych dolarov...rozpravaju o svojej minulosti s uplnou lahkostou, ako keby vraveli co mali vcera na obed.
Zaujimave bolo napr. ako chlap siel na clne v ktorom mal 400 kil kokainu a blizila sa k nemu policajna hliadka...s usmevom im oznamil ze ich motor ma nejaky divny zvuk, nakoniec ked vo vysielacke pocul ze sa im pokazila lod tak sa policajtom a colnikom ponukol ze ich odveze do pristavu a odtiahol im pokazenu lod :)
Pekny tip bol aj na distribuciu, mali vlastnu odtahovu sluzbu ktora dostavala zakazky odtiahnut auto odtial tam a tam...hadajte co malo auto v kufri? Nie rezervu nie, ani lekarnicku asi ani reflexne vesty tam nemali...
Plus plno dalsich veci napr. kmotra (Godmother) ktorej sa bali vsetci chlapi v okoli a ktora svojho syna pomenovala Michael Corleone, ktora stala v pozadi niekolkych stoviek vrazd pricom prikazovala vyvrazdovat cele rodiny vratane malych deti.
Jednoducho skutocne zaujimavy, povedal by som celkom nezvycajny dokument pri ktorom sa urcite nebudete nudit.

Na zaver aby to tu nebola sama cierna ekonomika a nasilie tak aj nejaky humor :
Myšlienka vydatej slovenskej ženy:
...... ja som veľmi rada, že mi manžela vybrali rodičia....
Pri pomyslení, že som si takého kokota našla sama, by ma jeblo!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára