štvrtok 23. augusta 2007

Den dvanasty

18. augusta 2007 Zobudili sme sa celkom skoro, najedli a sli pozriet Monastir. Cestou som kupil 1,5L Maruškinho Kvasu za 2,5H + TOP DOBROTKU, zabudol som nazov...sausa alebo sausček...ale bolo to uplne ze the best, listkove este teple vonave makucke cerstve cesto a v tom masova plnka s cibulkou. 2H – bezkonkurencne, okamzity vznik zavislosti. Chcel som este nieco co bolo za 0,5H ale teta mi uprimne povedala ze to nie je cerstve ale vcerajsie. Celkom ma to dojalo.

K Monastiru sme sli marsutkou za 2H co bol totalny ojeb lebo to bolo blizko, naspat sme sli pesi. Dost sme sa naslapali do kopcov ale bolo to pekne. Skalne obydlia, kostol vytesany do skaly, ...

Cestou dole som kupil arasidy za 1H, dalsiu TOP DOBROTKU a malu balenu zmrzlinu (nanuk) za 1H – jedli to tam skoro vsetci, dlho som hladal co to vlastne maju. Konecne normalnejsie ceny. Cestou sme videli na obecnom urade niekolko svadieb, svadobne zigulaky s elektronmi a tak...

Na stanici sme kupili listky za nejake 2-3 hrivny do Simferopolu. Prisiel za nami starsi pan a vypital si rubel ze potrebuje na cestu. Skoro vsetci tu namiesto hrivna hovoria rubel. Samo mu dal nejakych 60 kopejok – ja som mu neveril. Neskor sme ho videli s nejakym tackajucim sa alkoholikom a polkou chleba. Do vlaku ale nakoniec nastupil...

Vo vlaku fajn cesta sprijemnovana harmonikarom, ubehlo to rychlo. V simferopole sme len tak z pasie vyskusali ci maju listky. Mali 3 do lvova na druhy den. Toe vpiči tieto ukrajinske vlaky...mohli sme byt doma rychlejsie a pohodlnejsie.

Sli sme sa najest do parku ako socky, ludia celkom cumeli. Kupili sme nejake pivo...Samo s Petom riesili picoviny, hadali sa a robili uplne nahovno naladu. O nejakej 11:00 vecer sme vyrazili na stanicu, cestou sme este kupili pivo, ja Drive Max – energeticke pivo s guaranou. Celkom fajn, myslim ze som aj citil nejake ucinky. Pri stanku sa s nami dal do reci ukrajinec, dost vtieravo, vlezlo...spytal sa ako sa mi paci na kryme tak som povedal ze „očeň charašó“. Nakoniec sa spytal ci mu nekupime nejaku flasku, ja som od zaciatku vedel o co mu ide. Samo aj chvilu rozmyslal...
Na stanici bolo dost ludi cakajucich, pospavajucich. Vyzeralo to bezpecne. Zlozili sme sa na schodoch na okraji stanice. Vsetko bolo ok, Peto siel spat.

Po chvilke kusok od nas grcal nejaky pocernejsie chlap. To bol zaciatok. Potom dosiel mlady chalan, corkar na pohlad...pytal si mobil, ze si tam potrebuje dat kartu. Hovoril som po slovensky ze nemam mobil ze nie som domaci ale cudzinec. Samo trepal nieco ze telefony su blokovane a ze by mu to neslo. Chalan odisiel. Po chvilke dosli dalsie stanicne zjavy. Armenec a Rus. Armenec bol malinky s obrovskym lahko trafitelnym nosom, rus bol ale kus chlapa. Nieco blabotali, ze su soferi Volgy, maju vela penazi a uzivaju si tu. Rus stale nadaval. Pytali sa ci nechceme nejake baby alebo vodku. Zacali byt neprijemni. Rus vytiahol pas...nevyzeral ako jeho. Pytal som sa kedy ta fotka bola fotena...asi sa nasral ze mu neverim ze je to on a pas roztrhal. Zacalo to uz byt fakt neprijemne, rus vykrikoval : DAVAJ 20 GRIVIEN!!! Mali sme prichystane noze, bolo nas o jedneho viac a kusok dalej bola stanica a vela ludi...ale aj tak sme zobudili Peta a chystali sa odist...oni totiz odist nechceli aj ich Samo prec posielal. Volali nas ze jeden pojde s Armencom a druhy ostane s Rusom...nevedno kam sme mali ist, zdvihli sme sa a odisli o kusok dalej kde bolo viac ludi a bolo to blizsie k stanici. Tam uz bol pokoj. Najprv spal Peto, Ja som Samom sme popijali pivko a strazili. Petovi sme robili zle kedze ma extra tvrdy spanok. Samo mu zobral ruksak (na ktorom spal), siltovku z hlavy, skoro aj karimatku...spal jak drevo. Potom siel spat Samo, ja som do stvrtej daval pozor – potom sme sa vymenili a strazil Peto.

- Den jedenasty - Obsah - Den trinasty
- Galeria

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára