štvrtok 23. augusta 2007

Den patnasty

21. augusta 2007 Rano som sa zobudil na krce a chcel ist na WC. Teta konduktorka ale akurat zamkla lebo sme sa blizili k k stanici...cca 10 minut neprijemnych stavov...zdalo sa mi ze stojime uz dlho a bolo mi fakt zle tak som siel za nou a spytal sa kolko je pauza, ze mi je zle a nutne potrebujem toaletu...povedala ze 20 minut a nemoze s tym nic urobit. Nuz bolo to krute ale nakoniec sme sa pohli a teta rychlo otvorila. Potom som bol uz OK.

Zbadal som ze stojime v Chope tak som vybehol von a preistotu sa spytal ci uzgorod este len bude, ci sme ho nepresvihli. Vsetko bolo v poriadku.

Dosli sme do Uzgorodu na stanici hlasili aj v slovencine...bolo to prijemne ju zas pocut. Zistili sme ze taxik na hranicu stoji 20H, zamenili peniaze u vekslaka – za 10 dolarov som dostal 49H, normalne vnutri v autobusovej stanici, niekam mimo by som s nim nesiel.

Kupil som karton lahkych malboriek za 45-47H? Zvysne peniaze som minul najprv na kvalitnu horku cokoladu za 4H, biely kaviar za 10H, liter piva za 3-4H nech otec ochutna, zlatu Medoff vodku za 17H, mineralku za 2H. Ostalo mi akurat na taxi a 2 TOP DOBROTKY plnene kapustou.
Taxikar nas vzal na vysne nemecke kde nam ukrajinsky colnik oznamil ze pesi tade prejst nemozeme, ze uz to nejde. Celkom sok. Prisiel nejaky typek ze nas vezme na prechod kde sa da prejst pesi, nie som si isty ci to bola Ubla...alebo nieco na S? Chcel za to 400 za kazdeho. Odmietli sme a stopli prve auto. Snina, staria a mlada pani. V pohode nas vzali, boli tankovat naftu. Passaty maju 100litrove nadrze takze tychto aut bolo na hranici vacsie nez male mnozstvo.

Ukrajinsky colnik spravil dokladnu prehliadku, auto, batohy...kontroloval flasky, velmi pozorne lieky. Niektore nepoznal a tak som sa bal ci nahodou nebude s niektorym problem. Aj pri kamenoch a fosiliach zabalenych v igelite a strcenych v zrezanej pivovej plechovke som mal nedobry pocit. Povedal som ze su to vsetko suveniry z plaze, nastastie to ani nerozbaloval iba sa zasmial. Vypisali sme aj nejake tlacivo, vzali nam pasy a nechali velmi dlho cakat. Tetam sme sa sa ospravedlnovali ze sme ich takto zdrzali...vraveli ze je to v poriadku ze je to mozno aj dobre lebo chodia pravidelne a ze mozno je dobre ze ich aspon raz skontroluju a nabuduce ked mozno budu nieco mat (cigarety) ich uz kontrolovat nebudu. Po asi pol-tristvrte hodine sli baby vypytat pasy...asi na nas zabudli.
Slovenski colnici tiez kukli batohy, ale v podstate len stacilo spravit medzeru na spodok...ci tam nie su kartony cigariet.

Za hranicou sme zbadali autobus do Kosic tak sme podakovali a vybehli...skoro si zabudli pasy ktore mala teta v aute v predu. Do Kosic za 70sk z tade za 10 minut islo IC. Peto siel do popradu kuknut kamosa, Samo tiez a odtial do Polska za rodinou. Ja som siel az do Blavy...

Stare dobre Slovensko – cestujuci bez zaujmu, ked im ponuknem slivovicu tvaria sa odmerane, mozno poburene, znechutene...

Vsetko je krasne zelene, nedokazem sa prestat pozerat z okna. Nadhera! Tolko nadhery ktore som este nepresiel na slovensku ze nemusim nikam inde chodit este dlhu dobu...

- Den strnasty - Obsah - Zaver
- Galeria

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára