štvrtok 23. augusta 2007

Predslov

Dlho som sem nic nenapisal, bol som totiz dva tyzdne na ukrajine. Predvcerom som sa vratil, uz mam prepisany cestopis aj natiahnute fotky takze to sem idem nahadzat. Najprv taky predslov. Preco ukrajina? Pretoze Krym je nadherny a lacny. Vela ludom Krym vobec nic nehovori, bola to perla pre komunistickych predakov, teraz je to perla pre rusov. Skutocne krasne prostredie - dufam ze vam krasu na mojich fotkach aspon trochu priblizim, ak nie pogooglujte na nete je toho dost. Krym je autonomna republika ale stale ukrajina takze lacno...pred cestou som zamenil 6000 sk a domov doniesol este 40 euro a 5 dolarov...a pochodili sme toho ako v cestopise uvidite dost.

Krym bol teda taky moj sen, neplanoval som to tento rok ale ked byvaly spoluziak Samo povedal ze idu tento rok tak som sa (sice s mensim vahanim) hned pridal. Urcite boli nejake predsudky, strach...ale ukrajina je uz predsa len vyspelejsia, demokraticka krajina. Rodicia a stari rodicia sa brutalne bali kedze tam za socializmu boli a mysleli si ze sa odvtedy nic nezmenilo, ze tam zomrem od hladu alebo ma okradnu hned prvy den...

Pripravy nejake neboli, viza netreba - slovenski turisti mozu na ukrajinu 90 dni bez viz takze ziadny problem. Vytlacil som akurat nejake mapky krymu a ukrajiny. Pozrel nejake cestopisy ktore som vygooglil :
http://www.udo.host.sk/Ukrajina/
http://ukrajina2004.szm.sk/
http://www.ekoweb.sk/view.php?cisloclanku=2006022202
http://bracinik.blog.sme.sk/c/61478/Ukrajina-2005.html
a dalsie...

Coho sme sa bali boli vlaky, udajne je s vlakmi problem a nechceli sme niekde ostat trcat bez listkov. Planovali sme spavat u babusky, na lacnych ubytovniach, v stane - v najhorsom pripade len tak vonku. Mamina kedze si myslela ze na ukrajine je este stale nedostatok potravy v obchodoch mi nakupila brutalne zasoby, ruksak bol teda vacsi a tazsi ako som myslel ale dalo sa to odniest a aspon som mal co jest a mohol peniaze na jedlo minat za alkohol :)

To je asi tak vsetko, par dni pred odchodom sme boli na hlavnej stanici zistovat kolko by stal listok do lvova alebo kyjeva...vsetko predrazene, nevyhodne...takze jasna volba ist do ciernej nad tisou a potom uz ukrajinskymi nespolahlivymi ale lacnymi zeleznicami.

Cestopis som chcel asi pisat inac, kvalitnejsie ale...siel som tam v prvom rade pit a uzivat si, nie pisat a uctovat takze je to take volnejsie, nechcelo sa mi. Na pripadne otazky rad zodpoviem. Ceny su v hrivnach, 1 hrivna = 4,8 korun. Ceny su naosobu aj ked pisem v mnoznom cisle niekedy. To je snad vsetko, ideme na cestopis.


- Obsah - Den prvy
- Galeria

2 komentáre:

  1. Som zvedavy ako tvoj cestopis bude pokracovat, tak pis

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No cestopis je uz dopisany a je cely tu :
    http://knoxville.bloguje.sk/tema-6-ukrajina-krym-2007.php
    aj kusok nad tvojim komentarom je odkaz na obsah alebo dalsi den + nalavo v stlpceku RUBRIKY je sekcia Ukrajina-Krym 2007.

    OdpovedaťOdstrániť