štvrtok 23. augusta 2007

Den strnasty

20. augusta 2007 Do Odessy sme prisli rano o nejakej siestej. Samo sa spytal na listky do Uzgorodu, Mukaceva, Lvova...nic. Mali akurat lvov luxusny drahy vozen. Peto sa spytal na Uzgorod, Mukacevo...nic. Siel som sa spytat ja na to iste...Uzgorod, Mukacevo nic, Lvov kupenyj (kupe) za 72H s odchodom za 3-4 hodiny. Nadhera. Kupili sme a sli pred stanicu do bufetu...spytal som sa ci si mozem nabit telefon. Typek povedal ze v pohode, mam sa kuknut za automaty ci je volna zastrcka. Boli dve tak som nabil mobil aj baterky do fotaku. Dal som 2 pivka, Peto tiez, Samo pivo a dve vodky tusim. Pivo 3,7H a vodka 3H. V bufete pustali brutalne slagre z minulych rokov, super funky nalada.

Sli sme do mesta, chcel som tricko VODKA CONNECTING PEOPLE ale nevidel som ho, iba skarede Ja Ljubit Vodku za tragikomickych 65H. Dali sme hot-dog labaše za 6H a sli kuknut kostol. Kupil som sviecku za 30 kopejok, odfotil s bleskom peknu miestnost v kostole...prisiel za mnou bradaty tlsty typek v maskacoch a povedal ze nemam fotit inak mi zobere fotak...povedal som charašó...

Kupili sme na cestu vodku a 2L Monastirskeho jablkoveho kvasu. Vodka asi 13H a kvas asi 4H. Nastupili sme do nasho kupe, spolucestujuci bol ukrajinec Vasil z Mukaceva. Rozpraval „mukacevsky“ takze sa dalo v pohode rozumiet, Samo s nim vela kecal. Vravel ze cestou na vlak ho zastavili policajti a prehladavali kvoli narkotikam...nic nenasli tak si vypytali peniaze...inak by ho nepustili...ponahlal sa na vlak tak nic neriesil a dal im peniaze. Hovoril ze je to bezne, ze policajti su dost bohati a robia taketo veci bezne. Povedal ze su to psy ked vezmu slusnemu cloveku peniaze ktore zarobil vlastnou poctivou robotou. Vasil pracoval 3 mesiace na slovensku pri stavne tunela...vysadzal stromceky...zarobil 4700 dolarov ale makal vkuse okrem nedele. Teraz sa vracal z Odessy kde bol 7 mesiacov a predaval listky na trolejbus. Mal 37 rokov, 2 dcerky... Ponukol nas klobasou, masom, chlebom... Samo vytiahol slaninu a chleba. Ponukli sme mu aj vodku, nechcel – zevraj ho boli hlava a bere tabletky. Nechcel ani moju kavu...neskor si kupil dve vo vlaku.

Vypili sme vodku, cestovalo sa fajn akurat bolo brutalne teplo. Na chvilu som zaspal a zobudil sa v kaluzi potu, mokry, smradlavy...no dost humus, uplna sauna. Tieto vlaky su robene asi do minus milion stupnov a je v nich fakt moc teplo. Vecer som si dal gulasovu polievku a skusil horucou vodou zo samovaru zaliat instantny broskynovy napoj...plastova flaska sa zdeformovala a bolo citit zapach plastu. Vasil sa naramne bavil.

Vasil zistil ze v Lvove nam pojde okolo jednej vlak do Uzgorodu...prisli sme tak cca 22:30 a hned bezali zhanat listky...Samo bezal na toaletu. Kupili sme plackartnyj do Uzgorodu za 32H. Hned potom som na toaletu ja. Turecak za 75 kopejok, aspon mal dvere... Dal som reasec a uhlie ale mal som zly pocit. Pred stanicou kde som vybehol kupit mineralku otravoval nejaky pocernejsi uchyl ktory sa chcel rozpravat... Tesne pred odchodom, z nastupista bezal na toaletu aj Peto. Tazko povedat z coho sme to mali, Vasilove jedlo, chleba, slanina, vodka, kvas?

Kazdopadne vo vlaku mne ani Petovi stale nebolo dobre a bol som nuteny pouzit vlakove WC. Totalny humus, drzal som sa vodovodneho kohutika a visel nad misou. Dal som dalsi reasec a uhlie. Zaspal.

- Den trinasty - Obsah - Den patnasty
- Galeria

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára